E-commerce

Anna Fekjær Kristensen, Partner Sales Manager i Norce
Anna Fekjær Kristensen er Partner Sales Manager for Norce i Norge.

Norce bygger seg opp i Norge gjennom partnere

Norce er allerede store i Sverige, og nå er vekst på det norske markedet et definert satsingsområde. De bygger seg opp gjennom partnere, og nylig er også Maksimer blitt partner.

Publisert

Anna Fekjær Kristensen ble ansatt som Partner Sales Manager i fjor og har det overordnede ansvar for satsingen i Norge. Hennes viktigste oppgave er å skalere opp partner-nettverket her til lands.

Hun understreker at Norce er et nordisk selskap, noe ikke alle leverandører av e-handelsløsninger er.

– Vi skiller oss fra våre internasjonale konkurrenter gjennom vår nordiske nærhet. Det finnes momenter i netthandel og retail som er typisk spesifikke for det nordiske markedet, påpeker hun.

Norce er tålmodige og tenker langsiktig. Etter å ha investert i utvikling i en årrekke beveger man seg nå mot svarte tall.

Kunder i pipeline

Norce har nærmere 400 kunder i Sverige.

– Vi har en veldig sterk referanseliste, eksempelvis Cervera, Royal Design, Blåkläder, Spendrups, Dalema og Torshov Sport, lister Kristensen opp.

I Norge har de 20-talls kunder, og en rekke nye norske er i pipeline, røper hun.

– Vi er sterke på både B2C og B2B, samt mot resellere av produkter og brands. Aktører som har avanserte produktstrukturer eller mange artikler i sortimentet, mange prislister, kompleksitet i sin B2B-virksomhet og som trenger en mer avansert E-commerce løsning, kan gjerne bruke Norce, forklarer Kristensen.

Royal Design, Swedish Match og Blåkläder er eksempel på to slike aktører som de jobbet med i mange år.

Bygger partnernettverk

Norce ønsker å jobbe med de beste løsningspartnere i markedet for å hjelpe seg med effektivt og god prosjektgjennomføring forteller Kristensen.

De skal bruke 2024 og 2025 på å source flere partnere i Norge.

– Vi ønsker å tilby en bredde i implementeringspartnere som gir våre kunder mulighet å finne en god match for akkurat deres behov. Men vi kommer ikke til å bli partner med alle. Vi vil knytte til oss en rekke, gode partnere. Vi er opptatt av kvalitet, sier hun.

Partnerne skal sørge for at netthandlerne gjør det bra på Norce-plattformen. Geta og Knowit var de to første partnerne. Men eksklusivt overfor Retailmagasinet kan Kristensen også avsløre at de nettopp har signert avtale med Maksimer. I tillegg har de pågående interesse fra flere hold.

Norce tar også sikte på å styrke sitt varemerke i Norge gjennom aktiviteter i flere kanaler, bl.a. events og SEO-markedsføring.

Fra inneværende år vil Norce synes sammen med tech-partnere som Voyado, Svea, Testfreaks, Sanity m.fl.

– Samarbeidet innebærer av man synes på hverandres flater. Det gjelder markedsføring, men også å gi kundene den beste kundeopplevelsen gjennom synergier, forklarer Kristensen.

Arkitektur

Norce er en helt og holdent headless E-commerce plattform , designet API First. At Norce er headless innebærer at presentasjonslaget/front end er frakoblet forretningslogikken og backend i E-commerce løsningen. API First betyr at alle tjenester har full API støtte. Hvilket igjen legger til rette for gode integrasjonsmuligheter med andre systemer i E-Commerce økosystemet. Som et resultat av dette får man da total frihet til å kunne skape suverene kundeopplevelser i alle kanaler samtidig som man holder sin bedriftslogikk intakt.

– Headless er trending og de større monolittiske løsningen er på vikende front. Det skyldes i hovedsak at fler kunder ønsker seg en mordene arkitektur som enkelt kan forandres i takt med nye forutsetninger og behov, forteller Kristiansen.

Norce scorer også høyt på kriteriet «Composable». Plattformen består av en rekke «fortetningskapabiliteter» som løser unike forretningsbehov. Ved å bruke modulære forretningsfunksjoner vil kunden kunne akselerere sin digitale transformasjon-

– Vi tilbyr ubegrensede muligheter og enestående fleksibilitet med composoble commerce, sier Anne Kristensen.

Skalérbar

Norce Commerce er True SaaS og ansvarlig for skalering, sikkerhet og oppdateringer.

– Dette betyr at du kan skalere din digitale handel uendelig. Og du trenger ikke å bekymre deg for versjoner. Hele løsningen din vil alltid kjøre på den nyeste versjonen. Du får sikker programvare til lav kostnad. Dette er der skalering møter pålitelighet, fortsetter Kristensen.

– Vi er "utvikler-vennlige" med god dokumentasjon, moderne infrastruktur, sitter tett på i prosjekter og gir rask respons på tekniske spørsmål, fortsetter hun.

Når det gjelder implementering, er Norce opptatt av å levere moderne kvalitets-prosjekter med sine partnere.

Kristensen forteller at hver kunde uansett kan bruke den store front man ønsker.

– Ting skjer fort i denne bransjen. Kunden kan få utseendet slik de ønsker.

På prisskalaen er ikke Norce billigst, men det totale kostnadsbildet for løsningen over tid blir effektiv i forhold til andre alternativer.

– Med tanke på hvor mye avansert funksjonalitet som finnes i Norce og at alle oppdateringar inngår, får kunden veldig mye for pengene, sier Kristensen.

Powered by Labrador CMS