Forretningskvinne på reise

Krever sikrere jobbreiser

Forretnings­reisende stiller strengere krav til sin personlige sik­ker­het på reisen enn før.

Publisert

Dette kommer fram i en ny trend­under­søkelse reise­byrå­kjeden Berg-Hansen har utarbeidet for sine kunder, skriver aftenposten.no. " - Viktigst av alt er å gi folk på jobb­reise en følelse av trygghet, og at det er noen som vet hvor de til enhver tid befinner seg, sier sjefen for Berg-Hansen, Per Arne Villadsen: - Vi lever i en generelt sett urolig verden, der situasjoner plutselig kan oppstå, og som det er nødvendig å ha en bered­skap for. Dessuten han bedriftene fått større ansvar for å ivareta folks helse og sikker­het, og dette gjelder selvsagt også på reiser. Da er det betryggende å vite at det er noen som vet hvor de ansatte oppholder seg til enhver tid, sier han til nettstedet.

Mer opptatt av sikkerhet

Villadsen trekker fram streike­situasjoner og dramatiske hendelser som eksempler på situasjoner der ansatte på reise har behov for støtte og hjelp. - Under siste bombe­eksplosjon i London ble hele staben satt i arbeid med å få tak i alle våre kunder som vi visste oppholdt seg i byen, for å få gitt beskjed om den dramatiske hendelsen, men også hjelpe dem med å komme seg kjapt hjem, eller få byttet til et sikrere oppholds­sted.

Flystreiker skaper problemer

En mer daglig­dags hendelse er en fly­streik, som kan skape kjempe­problemer for den som er ute. Raskt kan vi skaffe oss oversikt over hvem som kommer til å bli rammet, og hjelpe til før den som er på reise kommer i klemme. Villadsen merker godt at bedrifts­ledere er mer opptatt av denne type sikkerhets­tenkning enn før, og byrået må stadig oftere trå til som hjelpe- og formidlings­instans overfor bedrifter som har ansatte på reiser.(aftenposten.no)

"
Powered by Labrador CMS