IMG_3555

Avvæpner fordommer med Samurai-sponsing

Securitas satser penger på Samurai Sikkerhet og mener sponsingen av komiserien kommer hele bransjen til gode. Gjennom 12 programmer på TV 2 gjør Henrik Elvestad og hans skuespillerkolleger sikkerhetsbransjen til latter.

Publisert

Markeds- og kommunikasjonssjef Jarle Ramskjær i Securitas. (Foto: Even Rise)

- Det kan være vondt og vanskelig å bli parodiert. Hvis vi hadde forholdt oss passive, ville vi indirekte bekreftet alle mytene som henger ved bransjen. Nå står vi heller frem og viser hvor stolte vi er over å bidra til et sikrere samfunn, sier markeds- og kommunikasjonsdirektør Jarle Ramskjær i Securitas i den siste papirutgaven av Aktuell Sikkerhet.

Securitas finansierer komiserien gjennom blant annet direkte kjøp av tradisjonell reklameplass og produktplassering.

- Vi hadde ikke råd til å la denne muligheten gå fra oss. Hadde vi forholdt oss passive ville vi mistet, eller i beste fall redusert muligheten til å få noe positivt ut av serien. Kunnskap er viktig fordi det kan bygge tillit og rive fordommer, sier Ramskjær.

I den nyeste utgaven av Aktuell Sikkerhet kan du lese mer om hvordan Securitas måler betydningen av sin satsning på TV-komedien. En spørreundersøkelse gjort i forkant viser blant annet at et betydelig antall nordmenn har et mer eller mindre likegyldig forhold til vekterne som yrkesgruppe. Selskapets håp er at dette, og flere andre resultater, skal ha endret seg til det positive etter reklamekampanjen.

- Vi har helt klart en jobb å gjøre for å få fortalt denne gruppen mennesker hva vi faktisk driver med, sier Jarle Ramskjær.

Powered by Labrador CMS