Omdømme Foto Cappelen

En bok om omdømme

Be­drif­ter som har vært gjen­nom en krise, vet hvor fort om­døm­met kan bry­tes ned. I vårt glo­ba­li­ser­te kunn­skaps­sam­funn vil be­ho­vet for å være unik og syn­lig øke. Der­med vil virk­som­he­tens om­døm­me få økt be­tyd­ning.

Publisert

Boken Omdømme fra Cappelen Damm Forlag.

I boken Omdømme fo­ku­se­rer for­fat­ter­ne på om­døm­me­sty­ring, kom­mu­ni­ka­sjons­stra­te­gi og de an­sat­tes per­son­li­ge om­døm­me.

In­nen­for om­døm­me­sty­ring vi­ser for­fat­ter­ne hvor­dan virk­som­he­ten kan til­nær­me seg te­ma­et på en stra­te­gisk måte. Ri­si­ko og må­ling av om­døm­me dis­ku­te­res også.

Der­et­ter dis­ku­te­res de sen­tra­le ele­men­te­ne in­nen­for ryk­te­spred­ning: Ryk­ter og slad­der, tøv­prat, rykte­sme­de­ne og rykte­smia. Av­slut­nings­vis ser for­fat­ter­ne på hånd­te­ring av ryk­te­spred­ning.

For­fat­ter­ne tar også for seg ulike kom­mu­ni­ka­sjons­stra­te­gi­ene som kan an­ven­des i uli­ke si­tua­sjo­ner.

Boken er i før­s­te rekke skre­vet for le­de­re på alle ni­vå­er. Den er også myn­tet på stu­den­ter på bache­lor- og mas­ter­nivå. For­fat­te­re er Jon-Aril Jo­han­ne­sen, Johan Olaisen og Bjørn Olsen.

Omdømme. Rykter, sladder og tøvprat. Heftet. 288 sider. Pris kr 398. ISBN: 9788202283568. ISBN-10: 8202283566. Utgitt 2009 på Cappelen Damm Forlag.

http://www.cappelendamm.no/main/katalog.aspx?f=7163&isbn=9788202283568

"
Powered by Labrador CMS